Intercoolery

     Sportowe oraz zwykłe Intercoolery wykonujemy na zamówienie Klientów, którzy:
- wskutek uszkodzenia mechanicznego fabrycznego intercoolera szukają tańszej alternatywy
- potrzebują bardziej wydajny intercooler w samochodach turbodoładowanych jako podstawowy element tuningu auta doładowanego.

     Fabryczne intercoolery to najczęściej te elementy auta, do których producenci nie przywiązują zbytniej wagi w trakcie tworzenia samochodu. Są to z reguły małe "chłodniczki" umieszczone gdzieś z boku w zderzaku, które w upalne lato rzadko spełniają rolę schłodzenia powietrza doładowanego do możliwie niewysokiej temperatury. Bardzo często w upalne dni auta turbodoładowane "słabną w oczach". Słabną auta o seryjnych doładowaniach, wyposażone w seryjne małe turbosprężarki, a co dopiero "podkręcone" programami silniki o mocy nierzadko podniesionej o 30 - 50 a nawet 100%. Auta takie posiadają już większe turbosprężarki i pracują na większym doładowaniu (np. seryjnie 0,6 bara, a po tuningu 1,5 bara).

     Większe doładowanie pochodzące od większej turbiny to jeszcze gorętsze sprężone powietrze, wymagające większego schłodzenia w myśl zasady, iż więcej powietrza będzie w jego jednostce o chłodniejszej temperaturze, będzie ono gęstsze, w danej jednostce miary będzie więcej cząsteczek tlenu, dzięki spalaniu którego uzyskujemy moc silnika.

     Więc w sytuacji, kiedy idąc ścieżką tuningu auta turbodoładowanego w sytuacji po pierwsze sprężania powietrza, po drugie dodatkowego ogrzewania go rozgrzaną turbosprężarką wręcz niezbędny jest montaż dużego, wydajnego intercoolera, który znów schłodzi nam powietrze do temperatury otoczenia.

     Intercooler taki najczęściej montowany jest pośrodku czołowej części auta pomiędzy zderzakiem a chłodnicą. Od turbosprężarki do intercoolera jak i od intercoolera do przepustnicy montujemy orurowanie doprowadzające powietrze z cienkościennej stali nierdzewnej polerowanej na wysoki połysk o pełnych średnicach przepływu aby zapewnić szybszy i w miarę możliwości bez ograniczeń przepływ powietrza zasilającego przepustnicę.

     Wykonujemy intercoolery "na miarę" do danego samochodu u nas w firmie, oraz na zamówienie Klientów wg podanych wymiarów, czyli:

 

  • grubość rdzenia inetrcoolera
  • szerokość intercoolera
  • wysokość intercoolera
  • średnica oraz umieszczenie rur wlot-wylot

 

Zajmujemy się profesjonalnym montażem intercoolerów oraz doprowadzeniem do i z niego kompletu orurowania ze stali nierdzewnej, montujemy różnego rodzaju czujniki, zawory upustowe, odpowietrzenia i inne gniazda potrzebne do prawidłowego funkcjonowania układu dolotowego.

 

Bardzo wiele zdjęć naszych intercoolerów, zdjęcia z realizacji znajdą Państwo na naszej stronie na Facebook'u

 

Orientacyjne ceny
/netto, nie zawierają podatku VAT /
Intercooler średniej wielkości wykonany w/g wzoru lub rysunku
od 2000 zł
Montaż intercoolera oraz wykonanie i montaż orurowania ze stali nierdzewnej
od 3000 zł
 
 
Cena obejmuje kompletną usługę: demontaż/montaż zderzaka, jego przeróbki, umieszczenie i zamocowanie intercoolera, doprowadzenie rur, montaż czujników, zaworów BOV itp.