Tłumiki
Nasza firma jest producentem tłumików z polerowanej stali nierdzewnej. Wykonujemy tłumiki zarówno dla firm tuningowych, warsztatów mechanicznych, tłumikarskich oraz dla indywidualnych odbiorców - domorosłych rzemieślników, którzy w zaciszu domowego garażu także pragną stworzyć coś wielkiego we własnym zakresie ze swojego auta.
Dzięki zastosowanej technologii i naszym możliwościom jesteśmy w stanie wykonać praktycznie każdy rodzaj tłumika o budowie przelotowej, przelotowo komorowej, systemu komorowego lub bardziej skomplikowanej - wedle życzeń/rysunków Klienta. Tłumiki standardowo wykonujemy ze stali nierdzewnej kwasoodpornej polerowanej na wysoki połysk. Tłumiki zarówno w środku jak i na zewnątrz są spawane spawem nierdzewnym w osłonie Argonu, w technice TIG. Grubość ścianki stali użytej do produkcji tłumików to zwyczajowo 1,5mm co ma na celu zapewnienie solidności konstrukcji i pochłaniania dźwięku bez żadnych wibracji i brzęczenia. Materiał wygłuszający w środku tłumika to najlepsza na światowym rynku specjalna włóknina syntetyczna wytrzymująca ponad 900 ºC w jednej całości - co gwarantuje jej niepalność oraz nie wydmuchanie jej przez dziurki dyfuzorów w układzie wydechowym jak dzieje się to w przypadku innych tanich tłumików wypełnionych zwykłą wełną mineralną. Ponadto jako, że został stworzony do zastosowania w układach wydechowych - doskonale pochłania dźwięk w zakresie średnich i niskich częstotliwości pozostawiając na zewnątrz jedynie delikatny pomruk pieszczący ucho wymagającego Klienta. Taka budowa oraz użyte materiały gwarantują praktycznie 100% odporność na korozję oraz bezawaryjną pracę przez długie lata, a materiał wygłuszający będzie zawsze spełniał swoją powinność.Taka budowa oraz użyte materiały mają na celu fakt, aby sportowe układy wydechowe zbudowane na naszych tłumikach pomimo przelotowej, rozluźnionej budowy mieściły się w normach głośności wydechu, aby mogły obok wyścigów torowych - służyć także do codziennej jazdy miejskiej.
Kształty tłumików od okrągłych przez eliptyczne, płaskie, trapezowe i trójkątne, długość maksymalnie do 65 cm. Nasza oferta jest aż tak różnorodna, aby optymalnie wykorzystać miejsce pod samochodem na sprawne podwieszenie puszek tłumików, aby nie wystawały nie postukując o żadne elementy podwozia w trakcie jazdy oraz nie były zawieszone pod samochodem zbyt nisko - zaczepiając o bardziej wystające elementy drogi.
Oferujemy średnice rur wlotowo - wylotowych praktycznie dowolne w przedziale od 25mm do 90-100mm. Najczęściej zwyczajowo 52 mm(2 cale) w przypadku silników wolnossących oraz 63,5-76mm (2,5-3 cale) w przypadku silników turbodoładowanych. Rudy wlotowo-wylotowe możemy umieścić centralnie, lub w dowolnym innym miejscu puszki tłumika.
Jesteśmy w stanie wykonać praktycznie każdy kształt i każdy rozmiar puszki tłumika, oto kilka standardowych przykładów:
Kształty i rozmiary:
Okrągły | Eliptyczny | ||
Średnica | Długość | Średnica | Długość |
76 mm | dowolna | 110 x 75 mm | dowolna do 1400 mm |
90 mm | dowolna | 120 x 80 mm | dowolna do 1400 mm |
100 mm | dowolna | 160 x 90 mm | dowolna do 1400 mm |
115 mm | dowolna | 210 x 110 mm | dowolna do 1400 mm |
129 mm | dowolna | 230 x 180 mm | dowolna do 1400 mm |
150 mm | dowolna do 1400 mm | ||
170 mm | dowolna do 1400 mm | ||
230 mm | dowolna do 1400 mm | ||
250 mm | dowolna do 1400 mm | ||
Płaski | Trapezowaty | ||
Średnica | Długość | Średnica | Długość |
220 x 120 mm | dowolna do 1400 mm | dowolne | dowolna do 600 |
280 x 120 mm | dowolna do 1400 mm | ||
Trójkątny | |||
Średnica | Długość | ||
dowolna | dowolna do 600 mm |
Orientacyjne ceny / netto, bez podatku VAT / | |
Tłumik środkowy średniej wielkości Tłumik środkowy większy | od ~ 700 zł od ~ 900 zł |
Tłumik końcowy średniej wielkości z ozdobną końcówką Tłumik końcowy z rurą dolotową większy z ozdobną końcówką/końcówkami Tłumik końcowy poprzeczny Tłumik końcowy poprzeczny z dwiema końcówkami L+P Rura dolotowa do tłumika ze stali nierdzewnej | od~ 1800 zł od~ 2000 zł od~ 2500 zł od~ 3000 zł od~ 400 zł |
Cena obejmuje kompletną usługę: wykonanie i montaż produktów. |