Tłumiki

     Nasza firma jest producentem tłumików z polerowanej stali nierdzewnej. Wykonujemy tłumiki zarówno dla firm tuningowych, warsztatów mechanicznych, tłumikarskich oraz dla indywidualnych odbiorców - domorosłych rzemieślników, którzy w zaciszu domowego garażu także pragną stworzyć coś wielkiego we własnym zakresie ze swojego auta.
     Dzięki zastosowanej technologii i naszym możliwościom jesteśmy w stanie wykonać praktycznie każdy rodzaj tłumika o budowie przelotowej, przelotowo komorowej, systemu komorowego lub bardziej skomplikowanej - wedle życzeń/rysunków Klienta. Tłumiki standardowo wykonujemy ze stali nierdzewnej kwasoodpornej polerowanej na wysoki połysk. Tłumiki zarówno w środku jak i na zewnątrz są spawane spawem nierdzewnym w osłonie Argonu, w technice TIG. Grubość ścianki stali użytej do produkcji tłumików to zwyczajowo 1,5mm co ma na celu zapewnienie solidności konstrukcji i pochłaniania dźwięku bez żadnych wibracji i brzęczenia. Materiał wygłuszający w środku tłumika to najlepsza na światowym rynku specjalna włóknina syntetyczna wytrzymująca ponad 900 ºC w jednej całości - co gwarantuje jej niepalność oraz nie wydmuchanie jej przez dziurki dyfuzorów w układzie wydechowym jak dzieje się to w przypadku innych tanich tłumików wypełnionych zwykłą wełną mineralną. Ponadto jako, że został stworzony do zastosowania w układach wydechowych - doskonale pochłania dźwięk w zakresie średnich i niskich częstotliwości pozostawiając na zewnątrz jedynie delikatny pomruk pieszczący ucho wymagającego Klienta. Taka budowa oraz użyte materiały gwarantują praktycznie 100% odporność na korozję oraz bezawaryjną pracę przez długie lata, a materiał wygłuszający będzie zawsze spełniał swoją powinność.Taka budowa oraz użyte materiały mają na celu fakt, aby sportowe układy wydechowe zbudowane na naszych tłumikach pomimo przelotowej, rozluźnionej budowy mieściły się w normach głośności wydechu, aby mogły obok wyścigów torowych - służyć także do codziennej jazdy miejskiej.
     Kształty tłumików od okrągłych przez eliptyczne, płaskie, trapezowe i trójkątne, długość maksymalnie do 65 cm. Nasza oferta jest aż tak różnorodna, aby optymalnie wykorzystać miejsce pod samochodem na sprawne podwieszenie puszek tłumików, aby nie wystawały nie postukując o żadne elementy podwozia w trakcie jazdy oraz nie były zawieszone pod samochodem zbyt nisko - zaczepiając o bardziej wystające elementy drogi.
     Oferujemy średnice rur wlotowo - wylotowych praktycznie dowolne w przedziale od 25mm do 90-100mm. Najczęściej zwyczajowo 52 mm(2 cale) w przypadku silników wolnossących oraz 63,5-76mm (2,5-3 cale) w przypadku silników turbodoładowanych. Rudy wlotowo-wylotowe możemy umieścić centralnie, lub w dowolnym innym miejscu puszki tłumika.
     Jesteśmy w stanie wykonać praktycznie każdy kształt i każdy rozmiar puszki tłumika, oto kilka standardowych przykładów:

Kształty i rozmiary:

Okrągły

Eliptyczny

Średnica
Długość
Średnica
Długość
76 mm
dowolna
110 x 75 mm
dowolna do 1400 mm
90 mm
dowolna
120 x 80 mm
dowolna do 1400 mm
100 mm
dowolna
160 x 90 mm
dowolna do 1400 mm
115 mm
dowolna
210 x 110 mm
dowolna do 1400 mm
129 mm
dowolna
230 x 180 mm
dowolna do 1400 mm
150 mm
dowolna do 1400 mm
 
 
170 mm
dowolna do 1400 mm
 
 
230 mm
dowolna do 1400 mm
 
 
250 mm
dowolna do 1400 mm
 
 
 
Płaski

Trapezowaty

Średnica
Długość
Średnica
Długość
220 x 120 mm
dowolna do 1400 mm
dowolne
dowolna do 600
280 x 120 mm
dowolna do 1400 mm
 
 
 
Trójkątny

 
Średnica
Długość
 
 
dowolna
dowolna do 600 mm
 
 

 

Orientacyjne ceny
/ netto, bez podatku VAT /
Tłumik środkowy średniej wielkości
Tłumik środkowy większy
od ~ 700 zł
od ~ 900 zł
Tłumik końcowy średniej wielkości z ozdobną końcówką
Tłumik końcowy z rurą dolotową większy z ozdobną końcówką/końcówkami
Tłumik końcowy poprzeczny 
Tłumik końcowy poprzeczny z dwiema końcówkami L+P
Rura dolotowa do tłumika ze stali nierdzewnej
od~ 1800 zł
od~ 2000 zł
od~ 2500 zł
od~ 3000 zł
od~  400 zł

 

Cena obejmuje kompletną usługę: wykonanie i montaż produktów.