Układy wydechowe

     Podstawą działalności naszej firmy jest produkcja i montaż sportowych oraz klasycznych układów wydechowych ze stali nierdzewnej. Jesteśmy producentem układów wydechowych zarówno dla firm zajmujących się tuningiem mechanicznym, stylistycznym, elektronicznym jak i dla odbiorców indywidualnych.

     Nasze tłumiki, katalizatory, bądź układy wydechowe znalazły się w ofercie takich znanych i uznanych firm jak KIA MOTORS, RENAULT RETAILER GROUP, SUBARU KOPER, VTG, AUTO GT, Chojnacki Motor System, Monkey Garage, MIR MAL, DR VETTE, COOBCIO GARAGE, SEVEN MOTORSPORT, ProjectXs, Japan Sport Serwice, Evergreen, oraz wielu innych. Spośród odbiorców indywidualnych olbrzymią część stanowią użytkownicy chcący poprawić osiągi swojego auta, mają w planach modyfikację bądź zmianę silnika - gruntowne przebudowanie układu wydechowego jest wręcz koniecznością dla prawidłowej jego pracy. (Jako przykład posłuży tu fakt zmiany oprogramowania tzw "chipa" w silniku turbodoładowanym i podniesienie osiągów auta o np. około 30%.Większa moc bierze się z większej dawki paliwa/powietrza, co można bardziej obrazowo porównać z zamianą silnika na większy…) Wystąpi wówczas problem nieprawidłowej pracy z powodu "za ciasnego" układu wydechowego do mocniejszego/większego silnika: - zbyt mała przepustowość, za cienkie rury, zbyt duże ciśnienie zwrotne wymuszają wręcz wizytę u nas.

     Drugą olbrzymią częścią naszych klientów indywidualnych stanowią "normalni", "zwykli" użytkownicy "nietypowych" aut chcący po prostu wymienić stary pordzewiały układ wydechowy, ale dla których nie ma niestety oferty tańszych zamienników ( takie marki jak Porsche, Ferrari, Jaguar, Maseratti, Simca, oraz najmocniejsze wersje samochodów jak Megane 2.0 16V, Uno Turbo, Espace 3.0 V6, Passat/Golf Synchro i wielu innych.) a ceny oryginalnych układów wydechowych w serwisach są niestety mocno zaporowe…

     Budując nasze sportowe układy wydechowe kierujemy się zasadą mądrego zredukowania ciśnienia zwrotnego poprzez stosowanie tłumików o luźniejszej budowie opartych na systemie przelotowo-komorowym, bądź całkowicie przelotowym, ale o określonej, dużej objętości puszek samych tłumików.Duża objętość połączona z najlepszą na światowym rynku włókniną wygłuszającą pozwoli "wychwycić" jedynie falę dźwiękową układu wydechowego i wyciszyć go tak, aby przy przelotowej, luźniejszej budowie nie tracić nic z przepustowości tłumików i wyciszyć dźwięk na pożądanym do codziennej jazdy poziomie. Użyta do budowy tłumików nasza specjalna włóknina wytłumiająca wytrzymuje temperaturę ponad 900 stopni oraz jest z jednej całości, więc ani nie ulega wypaleniu pod wpływem gorącej temperatury panującej wewnątrz układu wydechowego, ani nie ulega wydmuchaniu przez dziurki w dyfuzorach wewnątrz tłumików pod wpływem wysokiego ciśnienia przepływu gazów. Gwarantuje to niezmienną, bezawaryjną pracę przez długie lata bez potrzeby ponownego napełniania tłumików włókniną.

     W ten sposób właśnie tworzymy idealne sportowe układy wydechowe, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane także do codziennego użytku. Sportowość ich polega na dużej przepustowości, natomiast dźwiękowo - stanowią delikatną muzykę dla ucha, nie są uciążliwe podczas wyjazdów za miasto, nie stanowią problemu podczas przeglądów technicznych.

     Układy wydechowe budujemy w oparciu o profesjonalne urządzenia i maszyny, tworząc produkty na światowym poziomie, w pełni satysfakcjonujące nawet najbardziej wymagających Klientów.
     Jedną z takich maszyn jest programowana komputerowo profesjonalna giętarka trzpieniowa firmy ERCOLINA, która jest w stanie giąć rury nierdzewne kwasoodporne o średnicach 50,8mm (2cale), 63,5mm (2,5 cala) i 76,1mm (3 cale) nawet do kąta 180 stopni i to bez fałd, bez przewężeń - przez cały czas zachowując pełną średnicę rury.
     Przy wykorzystaniu profesjonalnej giętarki wykonujemy nawet najbardziej skomplikowane rury połączeniowe pomiędzy tłumikami w układzie wydechowym, które gięte - a nie spawane z gotowych "kolanek"- tworzą jedną całość w układzie wydechowym, nie będąc narażonym na pękanie na spawach podczas różnicy temperatur, naprężeń czy uszkodzeń mechanicznych.

Tak działa nasza gietarka:





Nasze sportowe układy wydechowe możemy podzielić na dwie grupy:

1. Układy wydechowe dedykowane do silników wolnossących:
     Układy wydechowe dostosowane do silników wolnossących naszej produkcji standardowo oparte są na konstrukcji dwóch (lub trzech) tłumików: srodkowego o budowie przelotowej,


Gotowy uklad wydechowy:

Wydech

oraz końcowego o budowie przelotowo - komorowej, pracujące na delikatnym ciśnieniu zwrotnym. Średnice przelotów proponujemy delikatnie powiększone, ale w granicach rozsądku, w zależności od stopnia modyfikacji o około 10-15%.Wszystko oczywiście zaprojektowane "z głową" aby nie rozluźnić za bardzo wydechu, co mogłoby mieć raczej negatywny skutek od zamierzonego. Tłumiki mają określoną, dużą objętość w środku wypełnione są specjalną włókniną wytłumiającą stworzoną właśnie po to, aby przy luźniejszej budowie - bardzo dobrze pochłaniać dźwięk w zakresie niskich i średnich częstotliwości. Wtedy taki układ wydechowy będzie pracował cicho i będzie użyteczny nie tylko na torze.

2. Układy wydechowe dedykowane do silników turbodoładowanych:
     Układy wydechowe dostosowane do silników turbodoładowanych to zupełnie odmienne konstrukcje To układy o budowie raczej całkowicie przelotowej i znacznie powiększonej średnicy przelotu, o jak najbardziej obniżonym ciśnieniu zwrotnym i jak największej przepustowości. W tego typu układach wydechowych wyciszenie dźwięku silnika może opierać się jedynie na przechwyceniu fali dźwiękowej, więc wielkość samych tłumików i zastosowane materiały mają kolosalne znacznie. Tworząc taki układ wydechowy - o budowie opartej na dwóch tłumikach przelotowych, tworzymy tak dobrany wydech, aby przy spokojnej jeździe dało się usłyszeć jedynie delikatny basowy dźwięk, nigdy nie uciążliwy dla kierowcy czy pasażerów, odzywający się jedynie podczas pełnego otwarcia przepustnicy przy większych obrotach silnika, kiedy to przepływ spalin w układzie wydechowym jest na tyle duży, że przelotowa budowa nie jest fizycznie w stanie pochłonąć całkowicie fali dźwiękowej.

     W najczęściej spotykanych silnikach turbodoładowanych o pojemności 1.8-2.0 litra z seryjnej średnicy granicach 48-50mm (tzw 2 cale) proponujemy powiększenie średnicy przelotu do 63 mm ( 2,5 cala) z dodatkowo powiększona początkową częścią układu wydechowego do 76 mm (tzw 3-calowy downpipe, up-pipe).Powiększona średnica początku wydechu zaraz za turbosprężarką ma na celu szybszy start wirnika, szybsze wkręcenie się na obroty turbosprężarki co skutkuje dodatkowym przyrostem mocy oraz mniejszą tzw "turbodziurą".

     Niektóre seryjne turbosprężarki (Subaru Impreza, Legacy, Forster, Nissan 200SX, Toyota Supra) posiadają fabrycznie zawężone wyjście z turbosprężarki.W zawężonym wyjściu główny pęd spalin wydobywający się z turbosprężarki koliduje z pędęm spalin zaworu omijającego turbosprężarkę, tzw waste gate. Przy okazji tuningu układu wydechowego bardzo dobrym pomysłem jest poprawienie przelotu spalin w tym właśnie miejscu poprzez zastosowanie tzw "szerokiego kołnierza" i łagodne przejście po około 20 cm do normalnej średnicy układu wydechowego. W ten sposób bieg główny spalin z dodatkowym obiegiem nie będzie kolidował, turbosprężarka będzie znacznie szybciej wchodzić na obroty a skutek to także mniejsza "turbodziura" oraz większa moc i dynamika silnika.


     Pomiędzy tymi dwiema grupami układów wydechowych umieściłbym jeszcze układy wydechowe do silników V-tec. Takie układy wydechowe to kompromis pomiędzy maksymalnie rozluźnionym układem wydechowym do silników "turbo", który bardzo dobrze wykorzystywany jest na wysokich obrotach w momencie włączenia się V-tec'a ale jednak delikatnie "trzymający" przepustowość "w ryzach" aby zapewnić także elastyczny start z niższych obrotów silnika wolnossącego, kiedy V-tec nie jest jeszcze włączony. W takich samochodach stosujemy układ wydechowy z reguły oparty na dwóch tłumikach przelotowych o powiększonej średnicy, ale nie aż tak dużej, jak w przypadku silników turbo. Puszki samych tłumików także powinny mieć określoną dużą objętość, aby fala dźwiękowa generowana przez głośny z założenia silnik także była "wychwycona" w maksymalnym stopniu gwarantując przyjemną dla ucha pracę w codziennym użytkowaniu auta.

 

Bardzo wiele zdjęć naszych układów wydechowych, zdjęcia z realizacji znajdą Państwo na naszej stronie na Facebook'u: www.facebook.com/wydechy

Orientacyjne ceny
/ netto, bez podatku VAT /
Układ wydechowy do aut z mniejszymi silnikami wolnossącymi o średnicy przelotu 51mm - 2'' (pojemność 900-2000ccm i moc do 150KM). Układ wydechowy w konfiguracji standardowej: złącze elastyczne, tłumik środkowy, tłumik końcowy, rury połączeniowe.
 od ~ 5500 zł
Układ wydechowy do aut z wiekszymi silnikami wolnossącymi (pojemność 2300-3000ccm i moc do 280 KM) i silnikami turbodoładowanymi o średnicy przelotu 63,5mm - 2,5'' (pojemność 1200-2500ccm i moc do 300KM). Układ wydechowy w konfiguracji standardowej: złącze elastyczne, tłumik środkowy, tłumik końcowy, rury połaczeniowe.
od ~ 6600 zł
Układ wydechowy do aut z dużymi silnikami wolnossącymi (pojemność 3000-6000ccm i moc od 300 KM) i silnikami turbodoładowanymi o średnicy przelotu 76,1mm - 3'' (pojemność 2000-3000ccm i moc od 300KM). Układ wydechowy w konfiguracji standardowej: złącze elastyczne, tłumik środkowy, tłumik końcowy, rury połączeniowe.
od ~ 8000 zł

Układ wydechowy podwójny do aut z większymi silnikami wolnossącymi sześciocylindrowymi i ośmiocylindrowymi oraz turbo (2000-3300ccm i mocy do 300KM) o średnicy przelotu 2x51mm - 2x2'' (większe BMW, Audi, Mercedes, Nissan, Lexus, Infiniti, Ford). Układ wydechowy w konfiguracji standardowej: dwa złącza elastyczne, X-pipe, dwa tłumiki środkowe i jeden wspólny tłumik końcowy, podwójne rury połączeniowe przez całą długość układu wydechowego.

od ~ 8000 zł

Układ wydechowy podwójny do aut z większymi silnikami wolnossącymi sześciocylindrowymi i ośmiocylindrowymi oraz turbo (3000-6000ccm i mocy do 600KM) o średnicy przelotu 2x63,5mm - 2x2,5'' (większe BMW, Mercedes, Nissan, Lexus, Infiniti, Jeep, Porsche, Ford). Układ wydechowy w konfiguracji standardowej: dwa złącza elastyczne, X-pipe lub H-pipe, dwa tłumiki środkowe i dwa tłumiki końcowe, podwójne rury połączeniowe przez całą długość układu wydechowego. Wydech z końcówkami po obu stronach auta L+P.

od ~ 9000 zł
Układ wydechowy podwójny do aut z silnikami sześciocylindrowymi i ośmiocylindrowymi oraz turbo o dużej mocy od 600KM o średnicy przelotu 2x76,1mm - 2x3'' (duże: BMW, Mercedes, AUDI, Jeep, Porsche, Ford) . Układ wydechowy w konfiguracji standardowej: dwa złącza elastyczne, X-pipe lub H-pipe, dwa lub cztery tłumiki środkowe i dwa tłumiki końcowe, podwójne rury połączeniowe przez całą długość układu wydechowego. Wydech z końcówkami po obu stronach auta L+P
od ~ 11500 zł
Układ wydechowy do turbodoładowanych dużych silników 6-cylindrowych lub V8 których moce nierzadko przekraczają 500 KM, układ oparty na jednym lub dwóch tłumikach środkowych  i jednym tłumiku końocwym o średnicy przelotu 88,9 mm - 3,5''
od ~ 10000 zł
Jeśli jest fizycznie możliwość - możemy wykonać także układy wydechowe podwójne z wyprowadzeniem spalin po obydwu stronach zderzaka w wersji L+P, ceny uzależnione są od typu auta, silnika, użytych końcówek oraz wielu innych czynników, ceny każdorazowo będą uzgadniane indywidualnie
od ~ 8500 zł

Układ wydechowy Subaru Impreza/Legacy/Forster/Outback (oparty na 3'' downpipe z poszerzonym wyjściem z turbo z szerokim kołnierzem, centerpipe z tłumikiem środkowym i tłumiku końocwym , średnica przelotu 63,5mm - Subaru do 280KM

od ~ 7500 zł

Układ wydechowy Subaru Impreza/Legacy/Forster (oparty na 3'' downpipe z poszerzonym wyjściem z turbo z szerokim kołnierzem, centerpipe z tłumikiem środkowym i tłumiku końocwym) , średnica przelotu 76,1mm - Subaru STI od 300KM

 

 

Układ wydechowy z dwoma tłumikami końcowymi lub jednym tłumikiem poprzecznym i wylotem spalin po obu stronach zderzaka będzie droższy o około     

 

NOWOŚĆ!!! STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ UKŁADU WYDECHOWEGO W KONFOGURACJI: GŁOŚNIEJ/CISZEJ (w zestawie: jedna lub dwie przepustnice, centrala sterująca, sterowanie pilotem lub przyciskiem z wewnątrz auta, montaż całości)

BĘDZIE DROŻSZE O OKOŁO

Układ wydechowy pojedyńczy              

Układ wydechowy podwójny

 

od ~ 8500 zł

 

 

 

 

 

od ~ 1000 zł

 

 

 

 

 

 

 

2000,- zł

2500,- zł

 
Cena obejmuje:demontaż starego układu wydechowego, montaż nowego, jeśli jest potrzebne - wstawienie wzmocnionego złącza elastycznego, gniazd Sond Lambda, wszystkich podwieszeń, osłon itp elementów.

Na życzenie P.T. Klientów możemy wykonać układ wydechowy na jednym tylko tłumiku końcowym, wówczas cena takiego układu wydechowego będzie odpowiednio niższa.