Kolektory wydechowe
Nasza firma obok innych produktów zajmuje się także produkcją kolektorów wydechowych.
Produkujemy kolektory na indywidualne zamówienie:
- dla klientów, którzy chcą podnieść osiągi samochodu, często w komplecie z układem wydechowym aby jak najlepiej zadbać o odprowadzenie gazów wydechowych z komory spalania silnika i obniżyć ciśnienie zwrotne układu wydechowego
- dla klientów którzy montują turbosprężarkę - w celu zamontowania owej sprężarki
- dla klientów, którzy zakładają nietypowe silniki do innych aut aby całość współpracowała bez zastrzeżeń
- dla klientów, którym seryjne odlewane kolektory notorycznie pękają i po prostu nie mają innego wyjścia.
Dobrze zrobiony kolektor wymaga olbrzymich nakładów pracy. Jest to część produkcji, do której podchodzimy bardziej hobbistycznie, praktycznie każdy kolektor to przygoda, przygoda z piłą, spawarką, szlifierką w ręku. Często przygoda ta trwa nawet cały tydzień - to czas, aby zaprojektować, idealnie spasować, pospawać, wyszlifować i wypolerować taki kolektor.
Każdemu kolektorowi aby spełniał swoje zadanie podniesienia mocy/momentu obrotowego w silniku - musi towarzyszyć właśnie to dopracowanie, doszlifowanie, dopieszczenie, poszczególnych elementów, jak i polerowanie całości.
Praca nad kolektorem: |
Praca zaczyna się od wycięcia laserowego tzw "przylgni", - flanszy, którą przykręcamy do silnika, która jest za razem elementem mocującym cały kolektor, jak i miejscem, gdzie spaliny przechodzą z silnika do układu wydechowego. To bardzo ważna część i dlatego właśnie ważne jest, żeby całość była idealnie wycięta i spasowana tak, aby nie stworzyć żadnych oporów rozpędzonym gazom wydechowym. Drugą nie mniej ważną sprawą jest fakt, iż właśnie tu chwilami panuje wysokie ciśnienie i różnice temperatur, szczególnie zimą gdy w chwilę z temperatury -20 stopni robi się nagle +700. Wycięcie laserowe tej przylgni ze stali kwasoodpornej o grubości 10mm - (jednorodnego materiału z resztą kolektora) gwarantuje nam bezawaryjną pracę i dokładne spasowanie całości, pozwala wyeliminować pękanie na spawach łączenia różnych typów materiałów jak w przypadku kolektorów niejednorodnych, gdzie np. flansze są ze zwykłej stali, "aby było taniej".
Jak widać kolektor wydechowy to nie tylko projekt, "każde konie mechaniczne" - efekt uzyskujemy, dokładnością, idealnym spasowaniem rurek i bardzo żmudną pracą przy jego tworzeniu.
Orientacyjne ceny /ceny netto/ | |
Kolektor wydechowy do silnika wolnossącego (4 cylindry) | od 4500 zł |
Kolektor wydechowy do silnika wolnossącego (6 cylindrów) | od 5500 zł |
Kolektor wydechowy do silnika turbodoładowanego (4 cylindry) | od 4500 zł |
Cena obejmuje kompletną usługę: demontaż starego kolektora, montaż nowego, podłączenie czujników i sond Lambda. W razie potrzeby - wykonanie nowych uszczelek. |